نیاز به ترجمه در دنیای امروزه یکی از نیازهایی است که تقریبا هر فردی با آن مواجه می شود، مثلا شخصی یک وسیله الترونیکی گرفته و برای نحوه کار با آن نیاز به مطالعه بروشور آن وسیله دارد که به زبان انگلیسی (یا حتی زبان های دیگر) نوشته شده است. یا تصور کنید ویدئوی کوتاهی را در شبکه های اجتماعی می بینید و برای فهمیدن آنچه در آن ویدئو بیان می شود دوست دارید ترجمه آن را بدانید. طبیعتا هر شخصی یک زبان خارجی نمی داند یا یک مترجم خوب نیست. در این صورت استفاده از یک اپلیکیشن ترجمه بهترین گزینه است؛ در این مقاله ما سه مورد از بهترین اپلیکیشن های ترجمه جهان را معرفی خواهیم کرد.

1. اپلیکیشن Google Translate

اپلیکیشن Google Translate در واقع می توان گفت بهترین و محبوب ترین اپلیکیشن ترجمه در جهان است. برخی از قابلیت هایی که این اپلیکیشن دارند موارد زیر هستند:

دارای بیش از 100 زبان مختلف برای ترجمه متنی

دارای 90 زبان برای ترجمه به صورت تصویری

دارای 71 زبان برای ترجمه صحبت به صورت زنده

دارای قابلیت تشخصی زبانی

 

اپلیکیشن Google Translate با استفاده از دوربین گوشی می تواند متن تصاویر را اسکن و ترجمه کند. علاوه بر این، Google Translate می تواند متنی که وارد می کنید و همچنین صحبتی که با شخص مقابل تان دارید را نیز به صورت زنده ترجمه کنید. این اپلیکیشن را می توانید هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای سیستم عامل IOS به صورت رایگان دالنود نمایید.

 

2. اپلیکیشن Microsoft Translate

اپلیکیشن Microsoft Translate هم یکی دیگر از اپلیکیشن های خیلی خوب برای ترجمه است. این اپلیکیشن هر سه روش ترجمه ای که در بالا برای  Google Translate عنوان شد را دارا می باشد (ترجمه متنی، ترجمه تصاویر و ترجمه صحبت به صورت زنده). اما نقطه ضعف این اپلیکیشن این است که تعداد زبان هایی که برای آنها ترجمه ارائه می شود به نسبت اپلیکیشن Google Translate کمتر است، اما همه زبان های پرمخاطب را پوشش می دهد، در عین حال برخی از زبان هایی که مخاطبان کمتری دارند را پوشش نمی دهد.

اما یک قابلیت جالب و تا حدی منحصر به فرد که اپلیکیشن Microsoft Translate ارائه می دهد ترجمه گروهی است، به این صورت که شما یک چت روم چند زبانه ایجاد می کنید و از این طریق با دوستان تان در ارتباط خواهید بود.

 

3. اپلیکیشن Speak and Translate

 و سومین و آخرین اپلیکیشن ترجمه هم اپلیکیشن Speak and Translate است؛ این اپلیکیشن تمامی قابلیت هایی که برای Google Translate عنوان شد را دارا می باشد. علاوه بر این برای زبان های پرمخاطب امکان استفاده آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) از این اپلیکیشن هم امکان پذیر می باشد. اپلیکیشن Speak and Translate به نسبت دو مورد بالا می توان گفت از سرعت بالاتری برخوردار است.

 

در این مقاله با سه اپلیکیشن حرفه ای در زمینه ترجمه آشنا شدیم، اما در نظر داشته باشید که این اپلیکیشن ها تنها زمان پیشنهاد می شوند که شما می خواهید مفهوم کلی یک متن را متوجه شوید، از آنجایی که ترجمه ای که این اپلیکیشن ها ارائه می دهند ماشینی است برای ترجمه حرفه ای مناسب نمی باشند. ترجمه حرفه ای خودتان را به مترجمان حرفه ای بسپارید.